onsdag den 28. november 2012

Papir julestjerner - nemme!




Disse julestjerner er virkelig nemme og lave og pynter rigtig flot - det tager heller ikke særlig lang tid og lave dem. Jeg har dem allerede hængende i stuen, i begge vinduer på begge børneværelser. Er også igang med at lave nogle små nogen som skal hænge under hinanden - jeg elsker stjerne - mon det kan blive for meget????

Jeg har set stjernerne her: http://annekata.com/2010/11/tutorial-super-simple-paper-stars/

Fremgangsmåden er nem og du skal kun bruge to stykker mønstret papir (Tiger har en blok med 40 ark, 10 forskellige mønstre for kun 20 kr., så kan man godt tillade sig kun at folde af de mønstre man kan lide...), saks, lim og linial.

Denne DIY tager udgangspunkt i et stykke A4 papir...


Fold papiret som vist nedenfor og klip det overskydende papir af.


Fold på samme måde på modsatte led. Papiret ser så sådan ud.


Papiret vende og foldes på de to midter sider - husk og fold på modsatte side, sådan:


Marker i midter foldningen 4,5 cm ned og klip ned til markeringen.


Fold siderne ind mod hinanden, sådan:


Gør dette så alle fire spidser dannes.

Smør lim på hver anden af de foldede sider.


På den måde kan de lukkes sammen således:


Du skal lave to som vist ovenfor.

Smør lim på det nederste af hver spids, se nedenfor.


Så kan de to stykker sættes sammen og stjernen er færdig :)


God fornøjelse.

5 kommentarer:

  1. Jahhh.. sådan nogle vil jeg også lave :-) Du er fuld af gode ideer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Moster:)
      Ja du må igang, og du vil blive overrasket over hvor nemme de er at lave!
      En af dagene kommer der også en anden fin stjerne her på bloggen:) men den tager lidt længere tid og lave;)

      Slet
    2. Jeg har været i gsng - men jeg må være lidt dum. For det gik meget fint indtil jeg skulle have de to halvdele limet sammen. Det kan jeg da på ingen måde få dem til :-(

      Slet
  2. Hvor er de fine. Måske skal det blive min nye topstjerne til juletræet. tak for ideen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe.
      Tak, synes det er dejligt at kunne tilføre julen noget farve:)
      God ide og lave den som topstjerne:)
      Men kig evt også med her en af dagene, så kommer der en stjerne der måske vil være mere egnet... Men det er jo en smagssag:)

      Slet