tirsdag den 29. maj 2012

Endnu et stribet babytæppe har set dagens lys...

Yiihhhaaa - min søster er gravid - faktisk ret meget og er sat til sidst i juni, så der er virkelig ikke lang tid til!
Lige så snart jeg fik at vide at de ventede en pige gik jeg i gang med dette tæppe og tænke det nok skulle være færdig i god, god tid... meen jeg skal love for tiden gik stærk og pludselig blev jeg lidt små stresset over det og strikkede på livet og løst - og nu må hun godt føde - nu er tæppet i hvert fald færdig ;)
Min søster og hendes mand elsker farver - mange farver - så det var bare så fedt at kunne lave et farvestrålende babytæppe - jeg kan faktisk rigtig godt lide de klare farver!

4 kommentarer:

  1. Lækkert tæppe!!
    Har du en nærmere beskrivelse af opskriften (garntype, pinde, antal masker du slår op)?

    SvarSlet
  2. Hej Kristina!
    Har lige tjekket din blog ud - rigtig fin og meget overskuelig! Den skal jeg nok vende tilbage til ;)
    Jeg har slået 200 masker op til tæppet, på str. 2 1/2 pind (måske str. 3 - er faktisk ikke sikker - men det har nok ikke den store betydning, men afhænger nærmere af hvor fast man strikker...) Garnet er en alm. bomuldsgarn købt hos Stof og Stil, de har nogle fine farver at vælge mellem ;) Jeg har brugt 13 forskellige farver og kørt farverne igennem, for derefter at starte forfra i samme rækkefølge, det har jeg gjort 4 gange (Men man kan godt have færre farver, for der er en okay rest i hver nøgle bagefter...)
    Jeg har strikket 4 gange frem og tilbage med hver farve, og så er det bare ret masker det hele (tror jeg det hedder ;))
    Til sidst har jeg valgt en farve til kanten og hæklet tre gange hele vejen rundt :)
    God fornøjelse hvis du skal i gang med et lignende tæppe (Det kan godt anbefales :))

    SvarSlet
  3. Cool, tak for hurtigt svar :)

    SvarSlet
  4. Og tak for komplimenten :)

    SvarSlet