fredag den 26. oktober 2012

Kastanjeklassikeren!

Vi bor uden for storbyen i en lille bitte by og vores dagplejemor bor uden for den lille bitte by! Igår gik jeg ud for og aflevere William og kom forbi et kastanjetræ og fik så virkelig lyst til at få nogle smukke kastanjer med hjem, fik i farten bare lige hapset 7 med mig:)

Idag er jeg så alene hjemme med begge drengene, så der skulle en indendørs aktivitet til og underholde dem her i formiddag:) og så kom jeg i tanke om den gamle kastanje klassiker hvor kastanjerne bliver til edderkopper!
Jeg måtte dog hurtig sande at drengene er for små til den aktivitet (1 og 3 år) og jeg kunne heller ikke selv huske hvordan man lavede dem...
De fik en edderkop hver (en kastanje med 7-8 tandstikker stukket i) og så fik de et stykke garn hver, det fik de overraskende lang tid til og gå med!
Imens jeg fandt en teknik til og lave edderkopperne, snakkede vi om edderkopper og sang lille Peter edderkop, som vi digtede en masse videre på:)
Det var et hit for dem begge to, ja og også mig! Vi (jeg) fik lavet 4 edderkopper og de er meget optaget af dem!

Så en ide til en aktivitet med de mindste:) det kunne jo også være hyggeligt og gå ud og finde kastanjerne sammen!



3 kommentarer:

  1. Hvor er de søde...!! Ja både drengene og edderkopperne;) Vi prøvede at lave en kastanje mand for nogle uger siden men det var ikke den store succes;)! Tror Aske ville synes mere om at lave en edderkop!:)

    God weekend til jer...:)

    SvarSlet
  2. Cute! Det er bare så enorm hyggelig ud - så kan regnvejret og efteråret bare komme an!

    SvarSlet
  3. hvor hyggeligt - og hvor blev de fine

    x
    Margit fra Creative Tail

    SvarSlet