søndag den 15. januar 2012

Sengelinned til børn

Alt det søde sengelinned man kan købe er bare så dyrt...
- Men så er det jo godt man selv kan sætte sig bag symaskinen :) Jeg fandt dette stof med ugler hos Stof og Stil og synes bare det passede perfekt til sengetøj til drenge! Jeg valgte at købe et andet stof til bagsiden og ville så have sådan et bånd i siden (kan også købes hos Stof og Stil i forskellige farver) På Gustavs sengetøj lavede jeg kanten gul og på Williams turkis, så har de ens "søskende-sengetøj" som alligevel ikke er helt ens :)Det er rigtig nemt og lave når man bare lige kommer igang! Man skal lige regne den dobbelte tid til at sy det som et normalt sæt sengelinned uden den farvede kant. man skal nemlig først sy båndet på det ene stykke stof, som derefter sys sammen med det andet styk og når man så vender det om har man den fineste kant på sengetøjet! :)



Det færdige sengetøj klar til at tage en lur i!

Jeg skal nok lige senere forklare nærmere hvordan det er syet og hvordan jeg har lavet bunden, har nemlig undgået at sætte bånd eller knapper i :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar